Gyártók

Néhány módszer hogy kellőképpen motivált legyél a reggeli edzésre

Kategória: Edzés Kelt: Komment: 0 Megnézve: 405

Észrevetted már, hogy amikor reggel edzel sokkal éberebbnek és produktívabbnak érzed magad egész nap? Ez nem véletlen egybeesés, hiszen a reggeli tréning számos előnnyel jár mind a testednek, mind az elmének. Első sorban az edzés megnöveli az anyagcseréd, és ezáltal több kalóriát égetsz el egész nap. (Korábbi cikkünkben olvashattatok már az anyagcseréről, itt találjátok.) Tedd az edzést reggeli időpontra és nem kell aggódnod amiatt, hogy közbe jön valami nem várt dolog a nap folyamán.

Egy tanulmány szerint a reggeli előtti edzés ellensúlyozhatja a túlevés rossz hatását. A kutatásban összehasonlítottak olyan fiatal férfiakat, akik futnak és bicikliznek reggeli előtt olyanokkal, akik nem edzenek és olyanokkal, akik nagy étkezések után edzenek. Csak a reggeli előtt edzők csoportja nem szedett fel súlyt, vagy minimálisat és nem mutatta jelét az inzulinreszisztanciának.

A nagyobb motivációhoz próbáld ki a következő trükköket:

Állítsd be az ébresztő órád

Ahelyett, hogy az ágyad mellett tartanád az ébresztőórád, vidd a szoba túloldalára. Ezzel a módszerrel fel kell kelned az ágyadból, hogy ki tudd kapcsolni az ébresztőt. Ha már felkeltél sokkal könnyebb nyújtani, felvenni az edzős ruhát és kimenni az ajtón egy frissítő sétára a környéken vagy a konditerem felé.. Ha olyan ébresztőt használsz, ami zenét játszik, állítsd be a kedvenc edzős zenéidet, hogy segítsen ráállítani a hangulatodat.

Tűzz ki időpontot

a van egy bejáratott edzőpartnered az remek motivátor lehet. Tűzzetek ki időpontot a konditerembe, vagy a tenisz csarnokba 6-7 óra között. Akkor kisebb valószínűséggel fogod elszórakozni az időt, ha tudod, hogy valaki vár rád. Nem te akarsz lenne az a személy, aki elalszik vagy túl lusta, hogy felkeljen és elinduljon.

Barátkozz a konditeremben

Ha még nincs edzőpartnered, van rá esély, hogy a konditeremben szerzel egyet magadnak néhány héten belül. Ismerőssé fogsz válni a törzsvendégeknek, akik szintén abban az időben járnak a terembe. Inspirálni fog, hogy felkelj és menj, mert tudod, hogy ők ott vannak és azon tűnődnek miért hagytál ki egy két napot. Ez egy szociális tényező, ami segíthet motiválni a reggeli edzésben.

Tűzz ki célokat

Minden vasárnap este írd össze az edzéstervedet a jövő hétre. Mondd azt magadnak például, hogy ezen a héten felkelek 6 órakor hétfőn, kedden, szerdán és pénteken és lefutok 10 km-t munka előtt. Tervezd meg a hétfői edzésed, mintha egy időpontot írnál a naptáradba. Nagyobb valószínűséggel fogod követni a reggeli rutinodat, ha leírod. Ha nem teszed, írd le a naptáradba a kifogásod. Később elemezheted a kifogásaid, ami segíthet túllépni rajtuk.

Tölts fel az mp3 lejátszódat tréning zenékkel

A zene jó motiváló eszköz. Ha van egy jó lejátszási listád, az elég motiváló lehet, hogy felkelj az ágyadból reggel. Kutatások kimutatták, hogy a zene hallgatás edzés közben pozitív irányba tereli a gondolatokat és segít elterelni a figyelmet a fáradtságról. Használj magasabb tempót indulásnál és alacsonyabbat az edzés vége felé.

Készülj fel előző este

Hogy folyamatos legyen a reggeli edzés rutinod segíthet, ha előző nap kiteríted az edzőscuccod és a felszerelésed. Így reggel csak bele kell bújnod a ruhádba, és már indulhatsz is. Az egyik lehetséges hátránya a reggeli tréningnek az lehet, hogy az időd korlátozott. Ezzel a módszerrel időt és energiát tudsz megspórolni magadnak, és nem kell keresni a sportcipőt vagy a súlyaidat.

Díjazd a sikereidet

Ha sikerül teljesíteni a kitűzött céljaidat a héten, és öt napból négyszer keltél már fel egy órával korábban, akkor a hét végén lepd meg magad valami kellemes dologgal. Például menj el fodrászhoz, nézz meg egy filmet a barátaiddal vagy menj ki a kedvenc csapatod meccsére. Vegyél egy új edzős ruhát, vegyél egy jól megérdemelt habfürdőt vagy vegyél egy új könyvet. Találd meg, hogy mi motivál téged, hogy fel tudj kelni minden reggel edzeni.

Posztold ki a terveidet

A facebooknak és a twitternek köszönhetően, mindenkinek elmondhatod, hogy érzed magad a reggeli edzéstől. Posztold ki facebookra az edzésterved. Ha már egyszer megtetted, sokkal nehezebb nem betartani az ott leírtakat. Arra is használhatod a szociális hálót, hogy fellendítsd a teljesítményed. Mondd el a barátaidnak, hogy lefutottál 5 km-t vagy úsztál 15 hosszt a medencében munka előtt. Biztosan le lesznek nyűgözve, és ez motiválni fog, hogy betartsd az edzésterved.

Túl álmos vagy? Adj neki időt

Az elején nehéz lehet felugrani az ágyból edzeni vagy 30 percet sétálni, nem pedig benyomni a szundit a telefonodon és visszafeküdni az ágyba. De egy vagy két hét után a tested igazodni fog a korai edzésrendedhez és könnyebb lesz felkelni és kimenni a házból egyenesen a terembe. Amikor rendszeresen edzel, sokkal jobban alszol esténként, és sokkal könnyebb lesz az ébredés.

Nézz előre egyél egészséges reggelit

Talán ennél valamit gyorsan, mint például egy banán vagy egy marék mandula, hogy feldobd az energia szinted edzés előtt. Aztán amikor végeztél elfogyasztod a reggelidet díjazásul a sikereidnek. De ne szabotáld a munkád magas zsírtartalmú muffinokkal vagy szalonnákkal. Ígérd meg magadnak, hogy egészséges, és kielégítő reggelit fogsz enni, mint pl. tojás zöldséggel, zabkása gyümölccsel vagy magokkal.



forrás:aydreams.blog



Hozzászólás